מה נדרש לצורך נטוורקינג אפקטיבי?
- Admin
- 15 באפר׳
- זמן קריאה 3 דקות
נטוורקינג אמיתי – לא עוד לוח מודעות, אלא פלטפורמה לצמיחה הדדית

כולנו מכירים את התחושה הזו: אנחנו מצטרפים לקבוצת נטוורקינג, עוקבים אחרי פוסטים, אולי גם כותבים בעצמנו – ומקווים למעורבות, לחשיפה, אולי להפניה. אבל בפועל? זה מרגיש לפעמים כמו לצעוק לתוך רמקול שמחובר לאוזניות לא מחוברות...
והשאלה היא – למה זה קורה?
כי נטוורקינג, כמו כל מערכת יחסים – דורש יותר מנוכחות. הוא דורש כוונה, מעורבות, אכפתיות, ובעיקר – עבודה יזומה ומתמשכת.
אז בואו נדבר רגע על מה זה באמת נטוורקינג, ואיך עושים את זה כמו שצריך.
נט – בניית רשת שהיא לא רק כמותית אלא איכותית
להיות מקושר ל-2,000 איש זה לא אומר שיש לך רשת. רשת אמיתית נבנית מתוך היכרות הדדית, שיח מתמשך, אמון. שיחה אחת, חצי שעה של הקשבה אמיתית, יכולה להיות שווה יותר מאלף לייקים. ולפעמים – שאלה כנה כמו "מה שלומך באמת?" יכולה לפתוח דלת הרבה יותר מאשר "יש לי שירות נהדר בשבילך".
נסו לחשוב: עם כמה מהאנשים בקבוצה הזו באמת שוחחתם בשבועיים האחרונים?
וורקינג – לעבור מפסיביות לאקטיביות
נטוורקינג זו מילה יפה – אבל היא לא פועלת מעצמה. האמריקאים אומרים work the room – כלומר, תזוז, תדבר, תכיר, תשאל. בקיצור,תעבוד עם (ועל) "החדר"... בעולם הדיגיטלי – זה אומר לשלוח הודעה אישית, לקבוע שיחת היכרות קצרה בזום, לשתף פוסט של מישהו אחר, להגיב בכנות.
אתם מוזמנים לחשוב: מתי בפעם האחרונה הצעתם לחבר מקבוצת ואטסאפ, פייסבוק או לינקדאין לשוחח איתכם חמש דקות רק כדי להכיר?
לתת ערך לפני שמבקשים
אולי המרכיב הכי חשוב בנטוורקינג זו המוכנות לתת – כי פה מתרחש הקסם. ברגע שמתחילים לתת – טיפ, עצה, המלצה, הפניה, מילה טובה – מתחילים לבלוט. לא כי "מכרתם את עצמכם היטב", אלא כי הייתם בני אדם.
אני מאמין שמה שחסר ברוב קבוצות הנטוורקינג הוא לא ידע מקצועי או כישרון – אלא תחושת שייכות, תחושת רלוונטיות הדדית.
רגע לפני שאתה "זורק את הרשת" – הכנות שעושות את ההבדל
נטוורקינג טוב מתחיל הרבה לפני שאתה כותב פוסט או פונה למישהו בבקשה להיפגש. כמו בכל דיג טוב, צריך לדעת איפה לזרוק את הרשת, מתי, ומה אתה מחפש לתפוס – וגם מה תוכל להציע.
הכנה נכונה כוללת לפחות שלושה שלבים:
דיוק עצמי – מה המטרה שלך? לקוחות? שותפים? השראה? חברים לדרך? ככל שתהיה מדויק יותר, כך תמשוך את האנשים הרלוונטיים באמת.
חידוד המסר – איך אתה מציג את עצמך: בבהירות, בפשטות ובעניין, כך שהצד השני יבין מיד מה אתה עושה ולמי אתה יכול לעזור.
הכנת ערך מראש – תחשוב: מה תוכל להציע עוד לפני שביקשת משהו? מאמר טוב, רעיון, חיבור בין אנשים – מחוות קטנות עושות רושם גדול.
וזה לא "אחד תמורת אחד, - אני צעדיף לת ולתת, ולא בהכרח לבקש, או לכל הפחות אינני מצפה לתמורה מיידית כשלהי, אם בכלל. לפעמים זה מגיע מעצמו, הרבה יותר מאוחר. ולפעמים מוקדם. ולפעמים בכלל לא.
כשמגיעים לרשת מוכנים – עם מטרה ברורה, מסר בהיר ונדיבות בלב – הרשת תופסת הרבה יותר טוב.
אז מה אני מציע?
בואו נעשה את זה אחרת. לא נעמוד בתור עם מגפון – אלא נפתח תחילה מעגלי שיח. לא נבקש רק "תפנו אליי לקוחות", אלא נבקש היכרות. אחר כך נראה.
ואני אתחיל:
אני מאמן אישי ומנחה תהליכים לאנשים שנמצאים בפרשת דרכים, למשל – בקריירה, בזוגיות, בהחלטות חיים. אני עובד עם ארגונים וגם עם אנשים פרטיים, בכמה שפות ומכל רחבי העולם. אני יודע לתת ביטחון, להקשיב, לסייע במציאת פתרונות אף לבעיות המורכבות ביותר. ויש לי לב גדול ונדיב.
אני מזמין אתכם להיפגש – בגבעתיים, בוקר או ערב, או ברשת, בכל העולם. בואו ניפגש לשיחה של חצי שעה לצורך להיכרות. לא כדי "למכור" – אלא כדי להבין מי אתם, מה אתם מחפשים, וכדי שנראה מה אולי נוכל לעשות ביחד.
בואו ניצור כאן תרבות חדשה – של שיח, ערך, הדדיות ויחסים אנושיים. לא לוח מודעות, אלא קהילה.
שלכם, נחום
Comments